INVITAȚIE DE COLABORARE IMM-URI
ASOCIATIA PATRONILOR TULCEA in calitate de Partener în proiectul „MIXT EDUCATIV PRIN STAGII DE PRACTICA POCU/633/6/14/133562, lansează invitația de a participa la activitățile proiectului ante-menționat, al cărui obiectiv general îl reprezintă facilitarea participării la programe de învățare la locul de muncă pentru 144 de elevi din învățământul secundar și/ sau terțiar non-universitar din Județul Tulcea și Județului Constanța. În vederea atingerii obiectivelor proiectului ne dorim crearea de parteneriate între unitățile/instituțiile de învățământ și sectorul privat pentru organizarea stagiilor de practică centrate pe formarea și dezvoltarea de competențe profesionale și transversale cerute pe piața muncii, inclusiv pentru categoriile de persoane dezavantajate, pe domenii de pregătire profesională care pun accent pe sectoarele economice cu potențial competitiv identificate în SNC și în SNCDI, corelate cu programe specifice de consiliere și orientare în carieră în vederea facilitării inserției pe piața muncii a viitorilor absolvenți de învățământ gimnazial, liceal, profesional și postliceal (ISCED 2, 3 si 4). Din acest considerent, venim la dumneavoastră cu propunerea de colaborare ce presupune, în linii mari, implicarea societății dvs. în activități care să sprijine derularea stagiilor de practică în rândul grupului țintă. Pentru a facilita luarea unei decizii vă prezentăm în cele ce urmează avantajele societății dvs. în urma acestei colaborări:
- Oportunitatea de pregătire practică a unor elevi selectați deja în cadrul proietului;
- Posibilitatea oferirii unei pregătiri practice în rândul grupului țintă adaptate cerințelor activității economice desfășurate de societatea dvs.;
- Remunerarea din bugetul proiectului a activității depuse de către un tutore desemnat de dvs. care să pună la dispoziția practicanților tot ceea ce este necesar valorificării cunoștințelor teoretice primite de practicant în cadrul procesului de instruire;
- Degrevarea de cheltuieli logistice privind asigurarea participării grupului țintă la stagiile de practică;
- Oportunitatea cunoașterii unor tineri muncitori, talentați, care pot deveni angajații dumneavoastră după finalizarea studiilor, precum și posibilitatea dezvoltării unor relații de colaborare pe termen lung cu aceștia;
- Menținerea parteneriatului pentru viitoare colaborări atât cu unitațile de învățământ implicate în proiect, dar și cu asociația noastră.
- Menționăm de asemenea că societatea dvs. mai poate beneficia de o serie de avantaje prin încadrarea în muncă a persoanelor cu vârste cuprinse între 16 și 29 ani prevăzute în Legea nr.76/2002, privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă. Dintre aceste avantaje amintim:
➢ Angajatorii care încadrează în muncă, pe durată nedeterminată, absolvenţi ai unor instituţii de învăţământ primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni, pentru fiecare absolvent încadrat, o sumă în cuantum de 2.250 lei. Suma este valabilă și pentru angajatorii care încadrează în muncă, pe durată nedeterminată, absolvenţi din rândul persoanelor cu handicap;
➢ Angajatorul care încadrează în muncă elevi și studenți pe perioada vacanțelor beneficiază, pentru fiecare elev și student, de un stimulent financiar lunar egal cu 50% din valoarea indicatorului social de referință al asigurărilor pentru șomaj și stimulării ocupării forței de muncă în vigoare, care este, în prezent, 500 de lei, deci ajutorul ajunge la 250 de lei lunar;
Astfel, având în vedere cele prezentate mai sus, avem speranța că veți considera oportună propunerea noastră de colaborare și vă adresăm rugămintea să ne transmiteți în acest sens răspunsul dumneavoastră prin completarea Scrisorii de intenție anexată invitației. Am aprecia foarte mult să ne comunicați intenția dumneavoastră în termen de 3 zile lucrătoare astfel încât să putem demara cât mai curând posibil derularea activităților ce implică grupul țintă. Dacă în luarea deciziei cu privire la propunerea noastră de colaborare aveți nevoie de mai multe informații, ne puteți contacta la adresa de email: helpdesk@asvd.ro.